Hallo ik ben Erasmus studente... - Reisverslag uit Münster, Duitsland van Iris Kuster - WaarBenJij.nu Hallo ik ben Erasmus studente... - Reisverslag uit Münster, Duitsland van Iris Kuster - WaarBenJij.nu

Hallo ik ben Erasmus studente...

Blijf op de hoogte en volg Iris

14 April 2014 | Duitsland, Münster

Hallo ik ben Erasmus Studente... Die zin heb ik de afgelopen week en ook deze week wel vaak gebruikt en geloof me als ik zeg: het zijn magische woorden hier in Duitsland. Ze (professoren en docenten) gaan hier heel erg soepel met Erasmus studenten om. Zodra ik zeg dat ik Erasmus Studente ben mag ik Seminare (werkgroepen) en Vorlesungen (colleges) bezoeken, waar er eigenlijk geen plek meer is (lees: 64 -80 studenten komen opdagen bij Seminare voor 40 studenten en ik mag blijven! :D ).
Ook valt er voor Erasmus van alles te regelen. Ik roep hoeveel studiepunten ik nodig heb en in goed overleg kan (bijna) alles wel geregeld worden. Ook uitzonderingen op Klausuren (tentamens) zijn mogelijk.

Mijn doel voor deze Minor ligt op 30 studiepunten zodat ik volgend jaar niks in de vrije ruimte hoeft te doen en tot nu toe lig ik prima op schema in mijn planning. Nog 2 Seminare die ik nog niet gehad heb en nog moet overleggen, maar dat komt ook wel goed. ^-^

Ik heb nog niet echt aansluiting met mensen gevonden. Er zijn wel mensen waar ik spontaan tegen kan praten in de Seminare en met sommigen heb ik ook wel leuke gesprekken gehad, maar ik heb nog niet echt de klik gevonden van: Oh we gaan iets leuks doen! Ook heb ik niet echt de behoefte om in een kroeg te gaan hangen en te zuipen zoals alle andere studenten hier. Daar hou ik niet zo van. Dus ik vermaak mezelf maar.

Over dat zelf vermaken gesproken... Ik ben vorige week zaterdag (niet dit weekend maar het vorige) de stad in geweest om eens rond te kijken, voor zowel mijn stadrundgang opdracht als gewoon voor de fun. Ik heb 3 kerken bezocht (en er zijn er nog veel meer hier!), waaronder de Dom. Bij de Dom liep ik als blije toerist met fototoestel in de aanslag naar binnen (Zakjapanner in actie!), maar daar bleek een mis bezig te zijn midden op de dag. Tja. Toch stiekem foto's gemaakt en toen weer weg.
Voor mijn bezoek aan de Dom was ik bij de Ludgeri Kirche. Dit is een mooie kerk op de Marienplatz. Binnen was niemand dus ik keek voorzichtig wat rond en zag toen een kruisbeeld waarbij Jezus geen armen meer had en een gat bij het hart. Dit vond ik erg merkwaardig maar ook interessant. Op het hout waar eerst de armen waren stond nu: "Ich habe keine andere Haende (Hände) als die eueren". Een man, die ook net het kerkje binnenkwam om een kaars aan te steken, vroeg ik meteen waarom het beeld geen armen had en wat de tekst betekende. De 45 min die daarop volgden heeft die aardige man die 35 jaar Koster van de kerk is geweest me de geschiedenis van de kerk (en ook Münster) en achtergronden van de architectuur uitgelegd. Het was super interessant en ik heb aandachtig geluisterd en vragen gesteld. Terug op mijn kamer heb ik alles meteen opgeschreven zodat ik het niet zou vergeten!

Verder heb ik mijn eerste 2 Studiepunten verdient door mijn taalcursus goed af te sluiten :D :D :D De eerste punten zijn binnen, nog 28 te gaan!

Dat was het wel weer. Hopelijk heb ik bij mijn volgende reisverslag eindelijk mijn learning agreement ondertekend en verstuurd zodat ik ook eindelijk mijn Erasmus Beurs krijg... Want dat is nog wel een vervelend punt, het geld.

Maar goed, tot de volgende keer en bedankt voor het lezen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 30 Maart 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 3738

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 18 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: